Pankejki proteinowe

image

Składniki:
– 3 jajka
– 50 g mąki jaglanej
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– 50 ml wody
– 1 miarka odżywki białkowej KFD jabłko-banan
– 1 jabłko
– sól

Przygotowanie:
1) w misce ubijamy 3 białka jajek ze szczyptą soli, na dość sztywną pianę
2) dodajemy zółtka jajek oraz wodę, delikatnie mieszamy
3) dodajemy suche składniki czyli mąkę, proszek do pieczenia i jedną miarkę odżywki, delikatnie mieszamy
4) dodajemy pokrojone w drobną kostkę, obrane ze skórki jabłko, ponownie mieszamy
5) na rozgrzaną patelnię (lekko posmarowaną olejem kokosowym lub olejem w sprayu) wylewamy placki, smażymy pod przykryciem, do uzyskania jasnobrązowego koloru

Smacznego 🙂

Inspiracja: zapytajtrenera.pl

Advertisements
Standard

Pizza na spodzie z kalafiora

image

Składniki:
– 1 kalafior
– 1 jajko
– 10-15 dkg tartego sera mozzarella
– pół szklanki przetartych pomidorów
– suszone oregano
– sól, pieprz
– dodatki na pizzę (pieczarki, pomidor, czerwona cebula, kurczak)

Przygotowanie:
1) kalafiora myjemy, kroimy na mniejsze kawałki i ucieramy w blenderze przez kilkanaście sekund (alternatywnie możemy go nie kroić na kawałki i zwyczajnie zetrzeć na tarce)
2) zawartość blendera wrzucamy na 2-3 minuty do gotującej się wody, mieszamy, odcedzamy na sitku i przelewamy zimną wodą, odstawiamy na kilka minut
3) rozkładamy ścierkę kuchenną, wykładamy na nią zawartość sitka, zawijamy materiał i bardzo mocno odciskamy wodę, to podstawa sukcesu w tym przepisie
4) odciśniętego kalafiora wrzucamy do miski, dodajemy całe jajko, połowę przygotowanego sera, sól, pieprz i łyżeczkę suszonego oregano, wyrabiamy na jednolitą masę
5) zawartość miski wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i ręcznie formujemy możliwie okrągły, dość cienki spód o średnicy ok 20 cm, z brzegami nieco wyższymi niż powierzchnia naszego spodu, blachę wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180-190 stopni i pieczemy przez około 25-30 minut
6) wyjmujemy blachę z naszym spodem, nakładamy sos pomidorowy (proponuję dodać do niego bazylię, oregano, łyżeczkę oliwy, sól, pieprz), posypujemy spód resztą tartego sera, układamy dodatki
7) umieszczamy blachę z powrotem w piekarniku na około 12-14 minut

Smacznego

Standard

Pasta kakaowa z awokado

image

Składniki:
– 1 dojrzałe awokado
– 2 łyżki kakao
– 2 łyżki miodu
– 6-7 daktyli
– kilkanaście orzechów laskowych

Przygotowanie:
1) orzechy rozbijamy na drobne kawałki
2) daktyle namaczamy w wodzie aż staną się miękkie
3) miąższ z awokado blendujemy z kakao, miodem i daktylami
4) dodajemy rozdrobnione orzechy i całość mieszamy (już nie przy pomocy blendera)
5) możemy dodać więcej miodu jeśli krem wyda się Wam zbyt mało słodki, zamiast miodu możecie użyć ksylitolu lub erytrolu dla zachowania niskiego IQ naszego kremu

Smacznego 🙂

Standard

Burgery z buraka

image

Składniki:
– 2 duże buraki
– woreczek kaszy jaglanej
– pół szklanki nasion słonecznika
– 2-3 łyżki siemienia lnianego
– 1 cebula
– 2 ząbki czosnku
– kilka łyżek oliwy
– mąka pełnoziarnista
– pieprz cayenne
– sol, pieprz

Przygotowanie:
1) kaszę jaglaną gotujemy według przepisu na opakowaniu
2) ścieramy obrane, surowe buraki na tarce z duzymi oczkami
3) prażymy nasiona słonecznika
4) w misce mieszamy starte buraki, ostudzoną i dobrze odcedzoną kaszę jaglaną, nasiona słonecznika, siemie, posiekaną surową cebulę, posiekany czosnek, pieprz cayenne, sól i pieprz
5) mieszamy i dodajemy około 3-4 łyżki oliwy oraz 2-3 łyżki mąki
6) zagniatamy masę (najlepiej robić to w gumowych lub foliowych rękawiczkach) aż do uzyskania zwartej, ale jednocześnie lepkiej konsystencji
7) wyrabiamy burgery, układamy je na papierze do pieczenia, wsadzamy do rozgrzanego do 190 stopni piekarnika, po 15 minutach delikatnie przewracamy na drugą stronę i dopiekamy przez kolejnych 10 minut

Gotowe 🙂

Inspiracja: http://foodpornveganstyle.blogspot.com/2014/01/pieczone-burgery-z-burakiem-kasza.html

Standard

Kotlety z czerwonej fasoli

image

Składniki:
– 200 g suchej, czerwonej fasoli
– 2 łyżki pestek słonecznika
– kilka suszonych pomidorów, z oleju
– mała garść listków bazylii
– siemię lniane
– czosnek
– sól, pieprz

Przygotowanie:
1) fasolę namaczamy przez 8-10 godzin i gotujemy do miękkości
2) 3 łyżki siemienia lnianego zalewamy niewielką ilością wrzątku tak, aby woda zakryła nasiona, po kilku minutach siemie stanie się kleiste, i o to nam chodzi
3) na gorącej patelni prażymy pestki słonecznika
4) w dużej misce ucieramy blenderem wszystkie składniki: ugotowaną fasolę, pokrojone w kawałki suszone pomidory, posiekany czosnek, listki bazylii, słonecznik, siemie oraz przyprawy
5) z masy formujemy kotleciki, umieszczamy je na papierze do pieczenia i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na około 15 minut, przewracamy delikatnie na drugą stronę i pieczemy przez kolejnych 10 minut

Smacznego!

Inspiracja: http://filozofiasmaku.blogspot.com/2013/07/kotlety-z-fasoli.html

Standard

Falafel

image

Składniki:
– szklanka suchej ciecierzycy
– duża cebula
– dwa małe ząbki czosnku
– natka pietruszki
– papryka słodka i ostra
– kmin rzymski
– sól, pieprz
– mąka
– soda oczyszczona

Przygotowanie:
1) ciecierzycę namaczamy w wodzie przez co najmniej 8 godzin, najlepiej dłużej, odcedzamy, osuszamy, wrzucamy do miski
2) łyżeczkę kminu rzymskiego wrzucamy na suchą, gorącą patelnię, na 2-3 minuty, aż uwolni zapach
3) do miski z ciecierzycą dodajemy pokrojoną cebulę, posiekany czosnek, sporą garść natki pietruszki oraz łyżeczkę słodkiej papryki i pół łyżeczki ostrej oraz kmin rzymski
4) ucieramy blenderem na zwartą masę
5) dodajemy sól, pieprz, 2 łyżki mąki oraz płaską łyżeczkę sody, dokładnie mieszamy składniki, masę odstawiamy na godzinę do lodówki
6) rozgrzewamy patelnię, wlewamy na nią olej (np. z pestek winogron) tak, aby zakrył całe dno
7) formujemy małe kulki lub nieco spłaszczone kotleciki o średnicy około 4-5 cm i kładziemy na gorącą patelnię, smażymy po około 4 minuty z każdej strony tak, żeby zbrązowiały i stały się chrupiące
8) odkładamy na ręcznik aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu, gotowe 🙂

Smacznego!

Standard

Makaron z krewetkami i suszonymi pomidorami

image

Składniki:
– 50 g pełnoziarnistego makaronu
– 10 białych krewetek z ogonkami
– 4 suszone pomidory
– ząbek czosnku
– natka pietruszki
– pieprz

Przygotowanie:
1) pomidory odsaczamy z oleju i lekko odciskamy papierowym ręcznikiem, kroimi w paski
2) gotujemy makaron do ulubionego stopnia twardości
3) na rozgrzaną patelnię delikatnie posmarowaną olejem kokosowym z wycisnietym przez traske zabkiem czosnku, wrzucamy krewetki i smazymy przez 2-3 minuty lekko podrzucając
4) dodajemy pomidory i posiekaną natkę pietruszki. Smażymy jeszcze przez minutę
5) nakładamy na makaron i jemy od razu

Smacznego!

Standard