Pizza na spodzie z kalafiora

image

Składniki:
– 1 kalafior
– 1 jajko
– 10-15 dkg tartego sera mozzarella
– pół szklanki przetartych pomidorów
– suszone oregano
– sól, pieprz
– dodatki na pizzę (pieczarki, pomidor, czerwona cebula, kurczak)

Przygotowanie:
1) kalafiora myjemy, kroimy na mniejsze kawałki i ucieramy w blenderze przez kilkanaście sekund (alternatywnie możemy go nie kroić na kawałki i zwyczajnie zetrzeć na tarce)
2) zawartość blendera wrzucamy na 2-3 minuty do gotującej się wody, mieszamy, odcedzamy na sitku i przelewamy zimną wodą, odstawiamy na kilka minut
3) rozkładamy ścierkę kuchenną, wykładamy na nią zawartość sitka, zawijamy materiał i bardzo mocno odciskamy wodę, to podstawa sukcesu w tym przepisie
4) odciśniętego kalafiora wrzucamy do miski, dodajemy całe jajko, połowę przygotowanego sera, sól, pieprz i łyżeczkę suszonego oregano, wyrabiamy na jednolitą masę
5) zawartość miski wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i ręcznie formujemy możliwie okrągły, dość cienki spód o średnicy ok 20 cm, z brzegami nieco wyższymi niż powierzchnia naszego spodu, blachę wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180-190 stopni i pieczemy przez około 25-30 minut
6) wyjmujemy blachę z naszym spodem, nakładamy sos pomidorowy (proponuję dodać do niego bazylię, oregano, łyżeczkę oliwy, sól, pieprz), posypujemy spód resztą tartego sera, układamy dodatki
7) umieszczamy blachę z powrotem w piekarniku na około 12-14 minut

Smacznego

Advertisements
Standard

5 thoughts on “Pizza na spodzie z kalafiora

  1. Ola says:

    jeśli postów przybędzie,ciężko będzie znaleźć przepisy bez wyszukiwarki lub zakładek z brzegu. Ludzi frustruje scrollowanie w dół strony non stop.Stronka fajna 🙂

    Like

  2. X says:

    Przecież to WordPress, jak bedzie trzeba to sie zmodyfikuje szablon i po problemie ;)) Pewnie Ikuś dopiero stawia pierwsze kroki w tym środowisku 😀

    Like

    • Jeśli nie blender, to po prostu tarka. Kalafior po ugotowaniu i tak zmięknie i będzie się dobrze formował. Chodzi o to, żeby nie miał większych fragmentów i grudek. Dzięki temu spód będzie gładki 🙂

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s